De Bedrijfsstrategie op één A3-tje
Business Model Canvas

Rick · 6 November 2020

He, goed dat je hebt gekozen voor Bedrijfsstrategie op één A3-tje. Samen zorgen wij ervoor dat jij goed van start kan gaan met je bedrijfsstrategie. Geen elle lange saaie boekwerken die in de la belanden, maar overzicht op jouw belangrijkste bedrijfselementen. Alles voor een goede start naar de markt.

Een business model of bedrijfsmodel beschrijft de waarde die een organisatie aanbiedt aan klanten en geeft aan welke capaciteiten en partners nodig zijn voor het maken, marketen en leveren van deze waarde met het doel winstgevende en duurzame opbrengstenstromen tot stand te laten komen. Als je deze opbreekt, kom je op 4 onderdelen:
• Wie zijn je klanten? (klantensegment)
• Wat bied je deze klanten? (waardepropositie)
• Hoe produceer je deze waarde? (infrastructuur)
• Hoe levert het winst op? (financieel)

Wat ga je leren

In de komende training neemt Rick van Geloven van startup Belieff je mee in de wereld van business modellen. Hierin ga je aan de slag met:

• Wat is BMC en wat is het verschil met een regulier business model?
• Waarom het BMC geschikt is voor groei en impact?
• Wat is het doel van het BMC en wanneer gebruik je het?
• Hoe vul je een BMC in?
• Wat zijn de verschillende blokken van het BMC en hoe hangen ze samen?
• Voorbeeld casussen van Netflix, Ace & Tate en Nederlandse MKB
• Hoe jij jouw business model snel kan innoveren

Wat heb je nodig

Per segment ga je het voor jezelf, voor je eigen casus invullen. Aan het eind heb je dus je eerste eigen bmc ingevuld!

Download de Business Model Canvas zodat je het stap voor stap mooi kunt opschrijven. Zo heb je al snel je strategie bij de hand. Leuk om te printen en op te hangen. Pak dus bij elke opdracht het BMC erbij en vul jouw antwoorden daarop in.

About Instructor

Rick

Met zijn bedrijf Belieff ontwikkelde hij een producten dat ervoor zorgde dat hij voetballend Nederland met de Dug-deken warm wordt gehouden in de Dug-out. Maar liefst 19 topclubs in de eredivisie en Juplier Pro league (België) wist hij te overtuigen van zijn product. Inmiddels reist Rick de wereld over om groter publiek kennis te laten maken met zijn producten en zijn productie en bereik te vergroten.

1 Course

+98 enrolled
Not Enrolled

Course Includes

  • 6 Lessons
  • 15 Topics
  • Course Certificate
en_USEnglish